www.youtube.com/c/FundacjaEduPl_Filmy

II edycja

II edycja Gimnazjalnej Olimpiady Przedsiębiorczości odbyła się w roku szkolnym 2015/2016. Wzięło w niej udział ponad 1500 uczniów z prawie 150 szkół z całej Polski.

Eliminacje szkolne odbyły się 5 listopada 2015 roku równocześnie we wszystkich gimnazjach, które prawidłowo zgłosiły uczniów do zawodów. Punktualnie o 9.00 rano uczniowie przystąpili do testu wiedzy składające się z 20 pytań o zróżnicowanym stopniu trudności. [zobacz test]

Dzięki systemowi elektronicznych protokołów została opublikowana szacunkowa liczba punktów umożliwiająca kwalifikację do kolejnego etapu zmagań olimpijskich – był to próg punktowy, który w II edycji wyniósł 19,1 pkt.

[Zobacz relację filmową z przebiegu eliminacji szkolnych]

Eliminacje okręgowe odbyły się między 1 a 14 marca 2016 roku. Podobnie jak w poprzedniej edycji przebiegały w formie interaktywnej gry menadżerskiej. Reprezentacje szkół zostały przydzielone do dziesięciu wirtualnych okręgów i w nich rozwijały własne przedsiębiorstwa oraz podejmowały decyzje odnośnie jego funkcjonowania. Celem gry było takie podejmowanie decyzji o kierunkach rozwoju firmy, aby uzyskać jak najwyższe wyniki i nie zbankrutować.

Zwycięzcami eliminacji okręgowych zostały trzy najlepsze Reprezentacje szkół w każdym z 10 okręgów. W sumie do eliminacji centralnych zakwalifikowało się 30 Reprezentacji (tj. 90 zawodników).

Eliminacje centralne odbyły się 12 maja 2016 roku w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Podzielone zostały na dwa etapy odbywające się tego samego dnia.

I etap polegał na rozwiązaniu w ciągu 30 minut test składającego się z 20 pytań. Każdy członek Reprezentacji szkoły rozwiązywał test z wcześniej wybranego obszaru tematycznego. Uczniowie mieli do wyboru: finanse przedsiębiorstw, marketing oraz zarządzanie ludźmi.

[Zobacz testy po kliknięciu na interesujący Cię obszar tematyczny].

Do II etapu zmagań olimpijskich kwalifikowało się 30 zawodników (tj. po 10 osób z każdego obszaru tematycznego).

II etap stanowił indywidualną konkurencję zawodników w turnieju 1z30 (na wzór turnieju 1z10). Uczestnicy jednocześnie udzielali odpowiedzi na pytania zadawane przez prowadzącego rozgrywki.

Podczas turnieju zastosowano innowacyjny system do głosowania składający z pilotów, za pośrednictwem których zawodnicy udzielali odpowiedzi. Znacznie usprawniło to i przyspieszyło przebieg turnieju oraz uatrakcyjniło to rozgrywki.

Turniej trwał do momentu wyłonienia zwycięzcy. Został nim Jakub Kowalczyk z Gimnazjum Stowarzyszenia Absolwentów I Liceum Ogólnokształcącego w Przemyślu. [zobacz relację filmową]

W trakcje eliminacji wyłoniono także grono pozostałych 29 laureatów oraz 30 finalistów II edycji Gimnazjalnej Olimpiady Przedsiębiorczości. [zobacz listę laureatów]

Na zakończenie eliminacji centralnych laureaci oraz ich opiekunowie merytoryczni otrzymali wartościowe nagrody rzeczowe. Zwycięzca oraz zawodnicy, którzy zajęli drugie i trzecie miejsce otrzymali nowoczesne drony. Ich opiekunowie merytoryczni zostali natomiast nagrodzeni wysokiej jakości tabletami marki Smasung. Pozostałych laureatów obdarowano młodzieżowymi zegarkami am:pm marki Apart a ich opiekunów merytorycznych – funkcjonalnymi dyskami zewnętrznymi. [zobacz galerię zdjęć]

Na laureatów i ich opiekunów merytorycznych czekała jeszcze nagroda specjalna! Każdy z nich otrzymał zaproszenie na certyfikowane szkolenie pt. „Tworzenie przedsięwzięć biznesowych”, które odbyło się 14 czerwca 2016 roku w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Szkolenie zostało zorganizowane w formie dwóch warsztatów przygotowanych oddzielenie dla uczniów oraz nauczycieli raz poprzedzonych dwoma wykładami wspólnymi. Podczas prawie całodziennego spotkania nasi słuchacze poznali kluczowe aspekty w tworzeniu nowych organizacji, dowiedzieli się, jak zbudować zespół współpracowników w nowym przedsięwzięciu oraz szukali rozwiązań sprzyjających rozwijaniu postaw przedsiębiorczych.  

Warsztaty poprowadzili doświadczeni praktycy biznesu oraz znakomici trenerzy zawodowo zajmujący się rozwojem biznesu: p. Przemysław Danowski, p. Aureliusz Leżeński oraz p. Tomasz Szczęśniak.

Na zakończenie spotkania każdy z uczestników otrzymał certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu oraz zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia nowych przedsięwzięć biznesowych.